گلاس آینومر لوتینگ GC
نوشته شده توسط : radin

 

برخی از کاربردهای گلاس آینومر لوتینگ GC عبارت اند از: سمان دائم پین های فلزی و پست های ریختگی، سمان دائم اینله ها، آنله ها، کرون ها و بریج های فلزی، سمان دائم کرون و بریج های سرامیکی با قدرت بیش از 600 مگاپاسکال

هم چنین از جمله مزایای استفاده از گلاس آینومر لوتینگ GC می توان به این موارد اشاره کرد: سلف کیور، رادیواپسیته بالا، ضخامت نازک 15 میکرونی، باند شیمیایی محکم به دندان، عرضه با شید لایت یلو، بدون نیاز به اسید اچ و باندینگ، آزادسازی فلوراید به مقدار زیاد و طولانی مدت در دهان، راحتی کاربرد با افزایش زمان کارکرد و کاهش زمان سخت شدن، مقاوم در برابر حلالیت در دهان و ایجاد سیل مارجینالی با دوام و کاهش میکرولیکیج.

همانطور که می دانید از گلاس آینومر لوتینگ GC برای مصارف دندانپزشکی و ترمیم دندان و دهان استفاده می شود. می دانیم که در دندان پزشکی برای ارائه خدمات عصب کشی، پر کردن دندان و ارتودنسی و… مواد مختلفی استفاده میشود؛ سمان یکی از مواد پر کاربردی است که به عنوان پر کننده، سیمان کف بندی و براکت ارتودنسی و موادی برای چسباندن روکش از آن استفاده می شود.

به مرور گلاس آینومر لوتینگ GC جایگذین گلاس آینومر هایی شد که زمان کار طولانی و سخت شدن کندی داشتند. این گلاس آینومر لوتینگ جی سی با داشتن شفافیت مناسب برای استفاده در زیبایی دهان و دندان ساخته شده است. از دیگر ویژگی های گلاس آينومر لوتينگ GC این است که حاوی فلوراید می ‌باشد و از پوسیدگی مینای دندان جلوگیری می‌کند.  یکی دیگر از ویژگی های گلاس آينومر لوتينگ GC رادیواپاسیتی عالی دارد و در برابر سایش و فرسایش بالا مقاومت دارد.

برای تهیه تجهیزات دندان پزشکی و مواد کامپوزیت و آشنایی بیشتر با ساختار و کارکرد هر یک از آن ها می توانید با گروه متخصصان ما در رایکادنتال در ارتباط باشید.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: