گلاس آینومر لوتینگ
نوشته شده توسط : radin

 

همان‌طور که می‌دانید در مبحث دندان‌پزشکی مواد متفاوت بسیاری برای هر کار از جمله ارتودنسی، عصب‌کشی، پرکردن و … استفاده می‌شود. در این میان یکی از مواد بسیار پرکاربرد به‌عنوان پرکننده، سمان کف‌بندی و ارتودنسی سمان گلاس آینومر لوتینگ GC است که سازمان بین‌المللی استانداردسازی آن را سمان گلاس پلی آلکئونات معرفی کرده است.

محصول سمان گلاس آینومر به دودسته معمولی و اصلاح شده با رزین تقسیم می‌شوند؛ بنابراین سمان گلاس آینومر gc معمولی از سه جزء اسید پلی آلکنوئات محلول در آب، شیشه آلومینوسیلیکاتی و آب تشکیل شده است. به‌طورکلی در ترکیبات سمان گلاس آینومر از اسیدهای با غلظت و جرم مولی مختلف و شیشه‌های با ترکیب گسترده استفاده می‌شود. سپس این مواد به‌صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه‌هایی مخصوص با یکدیگر ترکیب شده و به‌خاطر وقوع واکنش‌های اسیدی و بازی خمیر ویسکوز را تشکیل می‌دهند که این خمیر بلافاصله بر روی دندان‌گیرش پیدا کرده و سفت می‌شود.

به مرور گلاس آینومر لوتینگ GC جایگذین گلاس آینومر هایی شد که زمان کار طولانی و سخت شدن کندی داشتند. این گلاس آینومر لوتینگ جی سی با داشتن شفافیت مناسب برای استفاده در زیبایی دهان و دندان ساخته شده است. از دیگر ویژگی های گلاس آينومر لوتينگ GC این است که حاوی فلوراید می ‌باشد و از پوسیدگی مینای دندان جلوگیری می‌کند.  یکی دیگر از ویژگی های گلاس آينومر لوتينگ GC رادیواپاسیتی عالی دارد و در برابر سایش و فرسایش بالا مقاومت دارد.

گلاس آینومر لوتینگ جی سی از جمله موادی است بهتر است از نوع درجه یک و عالی تهیه شود. رایکا دنتال وارد کننده گلاس آینومر لوتینگ GC می باشد که برای کف بندی و ترمیم دندان در نظر گرفته شده است. خرید گلاس آینومر لوتینگ GC در سایت رایکا دنتال  به نشانی اینترنتی https://raikadental.com/ موجود شده تا با چک کردن قیمت گلاس آینومر لوتینگ GC آن را به سبد خرید خود اضافه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: